Gesprekken met een psycholoog

Behandeling bij Indigo

200x200+blije+man.png

Ben je uit balans? Kom je er zelf even niet uit? Gesprekken met een psycholoog helpen vaak enorm. Wij zetten een kortdurende behandeling in wanneer de problemen nog niet te groot of te ingewikkeld zijn. Bij Indigo bestaat een behandeling altijd uit gemiddeld 5, 8 of 12 gesprekken. Bij jou in de buurt of zelfs bij je thuis via 100% online. Altijd positief en oplossingsgericht!

Verwijzen juiste behandeling

Poh-ggz

De eerste stap is: je huisarts! Voor lichte psychische klachten helpt jouw huisarts of een praktijkondersteuner (POH-GGZ) je met kortdurende hulp en advies over de behandelmogelijkheden. Je krijgt hierdoor eerder en dichtbij hulp. Poh-ggz valt onder de huisartsenzorg en is kosteloos. De POH-GGZ kan helpen bij lichte klachten, zoals stress, rouwverwerking of bij relatieproblemen. Bij klachten zoals een angststoornis, depressie of trauma, kan je naar een Basis GGZ-behandeling, dus op locatie of 100% online. Dat is de tweede stap, in twee smaken:

Voor een behandeling is een verwijsbrief van je huisarts nodig!

Behandeling op locatie

Als je huisarts je doorverwijst: kom je bij Indigo altijd op een locatie bij jou in de buurt. En is de behandeling nog steeds kortdurend. De gesprekken ondersteunen we met online opdrachten en mogelijk groepstraining. Lees meer over je behandeling op locatie bij Indigo.

100% online behandeling

Ook kun je kiezen voor een 100% online behandeling. Dan verlopen alle gesprekken via videobellen, chat en mail met een behandelaar. Zelf ga je aan de slag met online opdrachten tussen de gesprekken door. Net zo goed, fijn op je eigen tijd en in je eigen omgeving! En je kunt direct – zonder wachttijd – aan de slag.

Waarom Indigo

  • Direct hulp; lage wachttijden
  • Persoonlijk en dichtbij
  • Hoge cliënttevredenheid: 8 en 9,7!

Dus snel weer in balans!

Cliënttevredenheid (CQ-index)

Cliënten geven Indigo een 8,8 als rapportcijfer in 2019. En voor 100% online behandelingen krijgen we zelfs een 9,7 van onze cliënten.

Daarmee geven zij aan erg tevreden te zijn over hoe de behandeling is verlopen en het effect ervan. De volledige Resultaten Patiënttevredenheid 2018 vind je hier. En recente waarderingen van cliënten lees je op Zorgkaart Nederland.

Dit vinden cliënten

‘De Verpleegkundig specialist GGZ die ik had, is een zeer ervaren en kundige hulpverlener. Als je zelf dreigt af te dwalen, zet ze je op een kundige manier weer op het juiste pad.’

‘Je wordt echt serieus genomen en er wordt écht naar je geluisterd. ‘

‘Toen ik ermee begon dacht ik eerst: Hoe kan een vreemd iemand mij nou vertellen hoe ik me leven moet veranderen? Ik gaf het een kans en al heel snel kreeg ik door dat dat niet belangrijk is. Wat belangrijk is, is hoe ik naar mezelf kan kijken en leren met situaties om te gaan. En dat is mij zeker gelukt. Ookal is het nog elke dag werken eraan… Maar de stemmetjes van mijn psycholoog blijven in mijn hoofd en helpen!’

Jouw verhaal nemen we serieus

Samen kijken we naar jouw omstandigheden en hoe je daar mee omgaat. We analyseren en proberen te begrijpen. Soms komt het neer op beter leren omgaan met wat er op je bord ligt. Zodat je ook in de toekomst je fijner voelt met wat jou overkomt. Uiteraard besteden we ook aandacht aan je klachten. We doen dit oplossingsgericht en positief. Zo nodig met effectief bewezen interventies, zoals cognitieve gedragstherapie, Acceptance & Commitment Therapie (ACT), en EMDR.

Vragen over de behandeling

Welke keuze voor zorg je ook kiest, je hebt er waarschijnlijk vragen over. In de folder "Uw behandeling bij Indigo" wordt in 6 stappen uitgelegd wat relevant is bij jouw behandeling en hoe jij je kunt voorbereiden. Hierin lees je ook welke informatie met de huisarts wordt uitgewisseld.

Indigo is in de regio’s Noord-Holland, Haaglanden en Rijnmond onderdeel van Parnassia Groep. In de folder 'Wat kunt u van ons verwachten?' lees je praktische informatie over het intakegesprek, de kosten en over jouw rechten.

Uitgebreide informatie over ziektebeelden en behandelingen vind je op de pagina over psychische klachten of op de website van Parnassia Groep.

Zorgstandaarden en generieke modules

Indigo en Parnassia Groep maken gebruik van diverse ggz-zorgstandaarden en generieke modules. De implementatie hiervan is uitgewerkt door de specialismegroepen binnen Parnassia Groep. Voor cliëntgerichte informatie over de standaarden, kunt u de website Thuisarts raadplegen.

Om een beeld te krijgen van de standaarden waarmee wij werken kan je bijvoorbeeld kijken naar de pagina's  'Ik ben bang', 'Ik heb last van somberheid' en 'Ik heb psychische klachten. Hoe ga ik daarmee om?'.

Wij helpen je graag met het vinden van oplossingen. Snel weer lekker in je vel!