Indigo online

200x200+blije+man.png

Welkom bij het nieuwe behandelen: een volledig digitale behandeling. Kun je best wat hulp gebruiken, maar wel graag op jouw manier? Wil je direct starten zónder wachttijd? En lekker vanaf je eigen bank of achter je keukentafel? Onze collega’s werken graag samen aan jouw balans! Snel, effectief en persoonlijk.

Maak kennis met Annika Olthof. Zij is behandelaar bij Indigo online in Noord-Holland en laat zien wat een 100% online behandeling inhoudt.

De communicatie verloopt via:

  • Videobellen
    op je eigen mobiele telefoon of i-pad met de app Karify (of op je computer of laptop). In een veilige omgeving gesprekken voeren met je behandelaar.
  • Chatten
    op afspraak of als je het net even nodig hebt (met dezelfde App)
  • E-mail
    om afspraken te maken
  • Oefeningen
    in de online behandelomgeving – de welkomstmodule staat al klaar!

Veelgestelde vragen

Is het minder persoonlijk?

Nee! Juist niet. Het is des te persoonlijker! Een 100% online behandeling bestaat uit net zulke persoonlijke gesprekken met een behandelaar als live op een locatie, maar dan via enkel online hulpmiddelen:

“Ik heb met drie behandelaren contact gehad. Met alle drie had ik een goede klik, en verliepen de gesprekken erg prettig. Nogmaals super bedankt! Het heeft mijn leven weer een stuk leuker gemaakt.”

Moet ik handig zijn met techniek?

Nee hoor, dat hoeft niet. We hebben handige handleidingen voor je. Mocht het daarmee niet lukken, dan helpt de Karify-helpdesk je verder. Je behandelaar zelf zorgt voor jouw account en uitnodigingen voor videobellen. En is ook altijd bereid om vragen te beantwoorden. Dus voor jou is het alleen één druk op de knop. Moet je je alleen eerst even aanmelden.

Zeker alleen voor jongeren?

Nee, zeker niet. We hebben net zoveel jongeren (20+) als ouderen (ook 50+) die deelnemen. We hebben al 300 mensen vorig jaar geholpen. Zowel mannen als vrouwen.

“Ik had eerst zo m'n bedenkingen over het digitale gebeuren. Maar had me niks beters kunnen bedenken. Dit was ideaal omdat ik met mijn gezondheid moeilijker de deur uit kan. En het doet niks af aan het persoonlijke, je voelt je net zo goed gezien en gehoord (misschien zelfs meer). Bedankt Babette! Je hebt me meer terug gegeven dan je weet!”

Voordelen online

Het grote voordeel van online hulp is natuurlijk dat je direct aan de slag kunt en niet naar een vestiging hoeft te komen. Dat scheelt reistijd, wachttijd en voorkomt ergere problemen. En je kunt thuis in je vertrouwde omgeving blijven. Dat is fijn! Ook is het flexibeler: Je hebt tussentijds contact wanneer je dat nodig hebt, als het even niet lekker loopt.

Daarnaast helpt het, want een behandelaar ziet je bij je thuis. Zo (door)ziet hij of zij sneller je situatie. Ook als je moeite hebt met bijvoorbeeld de deur uitgaan of sociale contacten. Dan coacht hij of zij je ter plekke via beeldbellen. Zo kun je bijvoorbeeld samen boodschappen doen of met de metro gaan. Zo ben je sneller en fijner geholpen.