Nieuws

Nieuws van Indigo

28 februari 2020

regulier-onderzoek.jpg

Kun je best even wat hulp gebruiken, maar wel graag op jouw manier? Wil je direct starten zonder wachttijd? En lekker vanaf je eigen bank of achter je keukentafel? Het is net zo persoonlijk als een ‘live’ behandeling; misschien zelfs wel persoonlijker, want je blijft in jouw eigen omgeving. Daarmee ben je snel weer in balans!

Een 100% online behandeling bestaat uit:

  • Videobellen op je eigen mobiele telefoon of i-pad met de App Karify: in een veilige omgeving gesprekken voeren met je behandelaar.

  • Chatten op afspraak of als je het net even nodig hebt (met dezelfde App)

  • E-mail om afspraken te maken

  • Oefeningen in de online behandelomgeving van Karify – de welkomstmodule staat al voor je klaar!

Tijdens de E-healthweek eind januari dit jaar, hebben we inzichtelijk gemaakt hoe een online behandeling in de Basis GGZ bij Indigo er uit ziet.

Maak kennis met Annika Olthof, zij is behandelaar bij Indigo online in Noord-Holland. Ze laat in haar vlog zien wat een 100% online behandeling bij Indigo inhoudt. We bieden behandeling voor angst, depressie en trauma. Annika laat de mogelijkheden zien.

Moet ik handig zijn met techniek?

Het helpt wel. Maar het hoeft niet. We hebben een handige handleiding voor je beschikbaar. En mocht het daarmee niet meteen lukken, dan is er de Karify-helpdesk die je verder helpt.

Zeker alleen voor jongeren?

Nee, zeker niet. We hebben net zoveel jongeren (20+) als ouderen (ook 50+) die deelnemen. We hebben al 300 mensen vorig jaar geholpen. Zowel mannen als vrouwen.

Super succesvol: een 9,7!

Indigo heeft altijd al een hoge klanttevredenheid, de hoogste van het land: 8,8 op Zorgkaart Nederland in 2019. En bij online zie je dat dat nog hoger is. Namelijk een 9.7 gemiddeld voor de 100% online behandelingen na afloop!

Enkele reacties van deelnemers

“Ik had eerst zo m'n bedenkingen over het digitale gebeuren. Maar had me niks beters kunnen bedenken. Dit was ideaal omdat ik met mijn gezondheid moeilijker de deur uit kan. En het doet niks af aan het persoonlijke, je voelt je net zo goed gezien en gehoord (misschien zelfs meer). Bedankt Babette! Je hebt me meer terug gegeven dan je weet!”

“Gezien ik op een lange wachtlijst stond voor gespecialiseerd onderzoek kreeg ik in de tussentijd ondersteuning en hulp bij het dagelijks leven en functioneren. Onze afspraken verliepen via videobellen, wat ik fijn vond omdat ik me in huis het meest ontspannen voel. Ik vond het erg prettig dat ze altijd met mij meedacht. Er was genoeg tijd en ruimte zodat ik mijn ei kwijt kon. En haar adviezen helpen mij nog steeds iedere dag, ook nu ik ondertussen gespecialiseerde zorg heb (tips voor websites en literatuur, ook huiswerk zoals het bijhouden van een persoonlijk wetboekje en het registreren van mijn bezigheden en emoties)”

“Ik heb met drie behandelaars contact gehad. Met alle drie had ik een goede klik, en verliepen de gesprekken erg prettig. Nogmaals super bedankt! Het heeft mijn leven weer een stuk leuker gemaakt.”

Angst, depressie, trauma

Dus heb je last van angst, somberheid of blijf je last houden van een traumatische ervaring? En zoek je een persoonlijke, positieve behandeling waarin je zelf meteen aan de slag kunt? Dan ben je bij Indigo aan het goede adres.

Zien we je binnenkort?

Meer op: www.indigowest.nl/indigo-online. Daar kun je ook zelf je behandelaar uitzoeken, maar dat hoeft niet. Heb je eerst nog vragen? Mail: indigodigitaal@parnassiagroep.nl.

Let op: Aanmelden gaat per regio en denk aan een verwijsbrief van de huisarts. Je huisarts weet met welke problemen je bij Indigo in de Basis GGZ terecht kunt. Als je in aanmerking komt, worden de kosten vergoed door je zorgverzekeraar (met uitzondering van het eigen risico).