Rechten
Rechten
Kwaliteitstatuut
Parnassia Groep, waar Indigo West deel van uit maakt, wil dat iedere cliënt zich goed bejegend, gehoord, begrepen, behandeld en begeleid voelt. Met het kwaliteitsstatuut leggen we vast hoe iemand de juiste hulp krijgt, op de juiste plaats, door de juiste behandelaar. En dat alles binnen een professionele en kwalitatief verantwoorde omgeving.
Met het kwaliteitsstatuut willen we nog beter waarborgen dat wij naar de cliënt luisteren. Dat de behandeling het beste aansluit bop op de persoonlijke vragen, mogelijkheden, doelen en behoeften. Dat de behandelaar samen met de cliënt bekijkt hoe het persoonlijk netwerk het beste bij de zorg kan worden betrokken. Dat het behandelproces soepel verloopt, omdat alles goed wordt gecoördineerd en afgestemd.
Hoe krijg je zicht op de kwaliteit van onze behandelingen? Kun je direct beginnen met een behandeling bij ons of is er een wachttijd? Bij wie kunt je vragen kwijt tijdens de behandeling? Het kwaliteitsstatuut van Parnassia Groep, waarvan Indigo deel uitmaakt, geeft antwoord hierop.
Professioneel statuut
Het kwaliteitsstatuut is onlosmakelijk verbonden met ons professioneel statuut. Het professioneel statuut geldt voor al onze behandelaren en beschrijft hun verantwoordelijkheden. Hierin staat een uitwerking van hoe jouw regiebehandelaar samenwerkt met medebehandelaars.
Regiebehandelaar
Bij dit proces speelt de regiebehandelaar een centrale rol. Deze ziet erop toe dat alles rondom de behandeling goed is geregeld. De regiebehandelaar beantwoordt vragen en reageert op opmerkingen.
Privacy
Parnassia Groep neemt privacy serieus en werkt dan ook volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Parnassia Groep heeft de noodzakelijke maatregelen getroffen om zorgvuldig met persoonsgegevens om te gaan. Lees hier meer over op deze pagina.
Privacy en jouw dossier
Wil je weten wat de regels voor jouw dossier zijn? Ga direct naar de pagina over privacy en jouw dossier.
Klachten
Als cliënt of familie/naasten kun je de klacht bespreken en proberen zo met de betrokkenen tot een oplossing te komen. Wanneer dat niet naar tevredenheid verloopt of als je daar geen behoefte aan hebt, dien dan schriftelijk een formele klacht in.