100% online
100% online
De communicatie verloopt via:
- Videobellen; op je eigen mobiele telefoon of iPad via het Cliëntenportaal (of op je computer of laptop).
- Chatten; op afspraak of als je het net even nodig hebt (met dezelfde App)
- E-mail; om afspraken te maken
- Oefeningen; in de online behandelomgeving – de welkomstmodule staat al klaar!
Voordelen van 100% online behandeling
Het grote voordeel van 100% online behandeling is dat je sneller aan de slag kunt en niet naar een vestiging hoeft te komen. Dat scheelt reistijd, wachttijd en voorkomt verergering van psychische klachten. En je kunt thuis in je vertrouwde omgeving blijven. Ook is het flexibeler: Je hebt tussentijds contact wanneer je dat nodig hebt, als het even niet lekker loopt. Daarnaast helpt het, want een behandelaar ziet je bij je thuis. Zo (door)ziet hij of zij sneller je situatie. Ook als je moeite hebt met bijvoorbeeld de deur uitgaan of sociale contacten. Dan coacht hij of zij je ter plekke via beeldbellen. Zo kun je bijvoorbeeld samen boodschappen doen of met de metro gaan. Zo ben je sneller en fijner geholpen. Cliënten geven Indigo gemiddeld een 8,3 als rapportcijfer in 2023. Voor 100% online behandelingen krijgen we zelfs een 9,7 van cliënten.
Dit vinden cliënten
- “Ik had eerst zo m'n bedenkingen over het digitale gebeuren. Maar had me niks beters kunnen wensen. Dit was ideaal omdat ik met mijn gezondheid moeilijker de deur uit kan. En het doet niks af aan het persoonlijke, je voelt je net zo goed gezien en gehoord (misschien zelfs meer).”
- “Gezien ik op een lange wachtlijst stond voor gespecialiseerd onderzoek (niet bij Indigo) kreeg ik in de tussentijd ondersteuning en hulp van Indigo. Dat vond ik fijn, omdat ik me in huis het meest ontspannen voel. Ik vond het erg prettig dat mijn behandelaar altijd meedacht. Er was genoeg tijd en ruimte zodat ik mijn ei kwijt kon. En de adviezen helpen mij nog steeds iedere dag (ook nu ik ondertussen wel gespecialiseerde zorg heb).”
Tools en benodigheden
Bij een 100% online behandeling werken we met een app/online omgeving. Deze is gebruiksvriendelijk, veilig en heeft een goede klantenservice en helpdesk. We gebruiken een app voor videobellen, chatten en oefeningen op je smartphone of iPad.
Veelgestelde vragen
Is het minder persoonlijk?
Moet ik handig zijn met techniek?
Wat heb ik nodig voor een 100% online behandeling?
- een mobiele telefoon, laptop, computer of tablet
- met (ingebouwde) camera, microfoon en speakers of koptelefoon
- een goed werkende internetverbinding (minimaal 500 kbps)
- een up-to-date browser*
*Let op! Op een iPad/ iPhone is alleen mogelijk om te videobellen met Safari. Dus download Safari eventueel. Op Android apparaten kun je met de meeste moderne browsers videobellen. Maak gebruik van een browser, zoals Microsoft Edge (nieuwste versie!), Mozilla Firefox, Safari of Google Chrome. Gebruik GEEN Internet Explorer!
Heb ik een verwijsbrief nodig?
Ja, ook als je 100% online behandeling wilt. Je zorgverzekeraar vergoedt de kosten voor behandeling in de geestelijke gezondheidszorg. Je hebt daarvoor wel een verwijzing nodig van je huisarts. We vragen je om je verwijsbrief te uploaden. Dus vraag deze digitaal aan je huisarts. Zodra we je aanmelding hebben ontvangen, maken wij een dossier voor je aan en word je gebeld.
Hoe gaat het na aanmelden?
1) Je krijgt een telefoontje met uitleg over de behandeling.
2) Je krijgt een uitnodiging via je mail voor Karify. Als je bent ingelogd, vul je de welkomstmodule in. Ook vragen we je een vragenlijst over je klachten in te vullen. Dit ter voorbereiding op je intakegesprek.
3) Je hebt een eerste intakegesprek met je behandelaar.
4) Je hebt een tweede gesprek met de regiebehandelaar, een GZ-psycholoog.
5) De 100% online behandeling is gestart
Zodra je je account activeert, kun je starten met de module Welkom! aan de slag met Indigo. Daarmee ga je akkoord met de voorwaarden.
Liever een combinatie van online en gesprekken op locatie?
Is een 100% online behandeling voor jou een stap te ver? We kunnen ook online opdrachten en online gesprekken inzetten bij een behandeling op locatie. Dan kom je wel regelmatig naar een locatie voor gesprekken met je behandelaar, maar voer je thuis ook opdrachten uit en voer je online gesprekken met je behandelaar.